Mýty o nakupovaní

Môžete skutočne ušetriť peniaze z dane z predaja nakupovaním online? Takéto múdrosti súvisiacej s nakupovaním sú všadeprítomné – a často ich omieľajú v reklamách a snažia sa Vás prilákať do obchodov. Ale tieto staré porekadlá ukrývajú aj nejakú tu pravdivú myšlienku nie?

Poďme sa pozrieť na niekoľko z najväčších nákupných mýtov. Pri konfrontácii s veľkým balením a malým balením rovnakej položky sa zákazníci, ktorí chcú znížiť náklady, často rozhodnú pre väčšiu z dvoch, pretože predpokladajú zľavu. Bohužiaľ, zatiaľ čo môžete získať skvelé ceny pre takéto balenie, nie je to vždy tak. Ak chcete vedieť, či získate dobrú hodnotu, urobte si výpočet sami: čo platíte za jeden kus alebo za kilo? Možno Vás prekvapí, že menšie balíky môžu byť rovnako ekonomické ako väčšie.

Zatiaľ čo niektorí maloobchodníci predávajú tovar online bez toho, aby účtovali daň z predaja, nie je to vždy tak. Dokonca aj veľké online značky, ako Amazon, niekedy pýtajú poplatok za daň z obratu.

V dnešnej dobe sa tento mýtus zbavuje kombinácie dezinformácií a nedorozumení. Ďalším mýtom, je myšlienka, že všetci sa ponáhľajú kúpiť najväčšiu možnú obrazovku, ktorú si môžu dovoliť pred majstrovstvami vo futbale či hokeji.

Ospravedlňujeme sa fanúšikom Black Friday (vaporetos de limpieza), alebo po slovensky čierneho piatku, ale to, že počas neho vždy kúpite tovar za najvýhodnejšie ceny, nie je vždy pravda. Čierny piatok má niektoré z najlepších zliav za rok, ale iba pre určité produkty. Hoci to nemusí byť vždy najlepším časom na nakupovanie, týždeň po Vianociach všeobecne ponúka úžasné ponuky. Keď nakupujúci už nie je prenasledovaný termínom na darčeky, maloobchodníci využívajú prudké zľavy, aby ich priviedli do obchodov.

Aj keď je pravda, že maloobchodníci sa chcú zbaviť starého, zastaraného inventára pred príchodom nových produktov, nie všetky výrobky majú jednoduché naskladňovanie. Zvážte autá, ktoré majú každý rok nové modely. Bolo by prirodzené predpokladať, že v januári 2018 sa predajcovia chcú zbaviť modelov v roku 2017. V skutočnosti však modely, ktoré boli vydané na jeseň 2017 sú v januári už pravdepodobne dávno preč. Mnohé produkty nemajú vôbec takýto sezónny program, takže rozhodovanie o tom, kedy nakupovať, je ťažšie.

Pravdepodobne ste si všimli, že v niektorých obchodoch – najmä v obchodných domoch – sa veci stále predávajú. Mohlo by to byť preto, že obchod si môže dovoliť uhradiť straty z položiek, alebo to môže byť preto, že cena za predaj je založená na nerealisticky vysokej navrhovanej maloobchodnej cene – lavado a vapor de autos.

Tak či onak, keď je tovar vždy v predaji, predajná cena je skutočne len maloobchodná cena pod iným názvom. Buďte opatrní pri týchto tovaroch, ktoré sú vždy na predaj: Urobte cenovú kontrolu, aby ste sa uistili, že získate výhodnú cenu za nákup.

Reklamy naznačujú, že outlety ponúkajú veľké zľavy pre značkový tovar s označením, ktoré hovorí, že platíte 100 eur za niečo, čo sa predáva za 300 eur v značkovom obchode. Avšak podľa niektorých odhadov bolo viac ako 85% tovaru v týchto predajniach vyrobených špeciálne pre tieto obchody s použitím lacnejších materiálov a dizajnov. Je najlepšia cena vždy najlepšie riešenie? Nedávna štúdia z naznačuje, že zákazníci sa pred zakúpením tovaru od nejakého menej renomovaného obchodníka zamyslí dvakrát. Nemáte tovar na sklade? Hromada dodatočných dopravných poplatkov? Radšej sa informujte pred kúpou.